Jeg har prøvet at tegne sporplan for Odense Sporvej.
Da jeg ikke kan uploade den er her et link til den: https://dl.dropbox.com/u/41432480/Sporplan%20Odense.jpg
Når jeg kan uploade skal jeg nok gøre det.
Det har været en sjov udfordring med at tegne denne, jeg fandt nogle Trap Danmark kort fra 1922 med et gammelt bykort over Odense og der var sporvejen såmænd indtegnet.
SHS bogen om Odense Sporvej nævner hvor der var dobbeltspor/vigespor, ved at sammenligne billeder af sporvejen med billeder på Google Maps har jeg kunnet finde nærmere placering af en del af vigesporene, men en del er kvalificeret gæt.
Remisen er tegnet udfra den tegning der er i SHS bogen, fotos fra 1952 viser at nogle af sporene var borte da.
Jeg tror også at selve udkørslen fra remisen til strækningssporene muligvis så anderledes ud til sidst.
Transversalen foran banegården har jeg set på en Lundgren tegning, så jeg formoder den er god nok.
Desværre har jeg aldrig set Odense Sporvej i drift, dertil er jeg født 2 år for sent.
Jeg kom tilfældigvis forbi remisen i september 2004, den var totalt rømmet og klar til nedrivning. Dørene stod åbne så jeg gik lidt på opdagelse og kunne til min glæde se at der stadig var kortere sporstykker 2 steder.
Hilsen Søren
Sporplan for Odense Sporvej
Re: Sporplan for Odense Sporvej
Fantastisk!
Mvh Bjørn
Mvh Bjørn
Ja, og om muligt endnu mere simpelt end Århus-systemet.
Mon der også findes et "spor"kort for trolleybussens net?
Ole
Mon der også findes et "spor"kort for trolleybussens net?
Ole
Nu kan jeg uploade billeder, så her er kortet.
Jeg er lidt usikker på den nøjagtige placering af sporskifterne for dobbeltsporet ved banegården/Østre Stationsvej, og ved Bülowsvej.
Så hvis nogen kan afklare det vil det være fint.
Resten er jeg nogenlunde sikker på.
Hilsen Søren
Jeg er lidt usikker på den nøjagtige placering af sporskifterne for dobbeltsporet ved banegården/Østre Stationsvej, og ved Bülowsvej.
Så hvis nogen kan afklare det vil det være fint.
Resten er jeg nogenlunde sikker på.
Hilsen Søren
Kan denne sporplanen offentliggjøres en gang til?
Mvh Bjørn
Mvh Bjørn
Jo da, her er den - lidt forsinket.
-
Bemærk, at den nuværende sporvej (letbanen) har samme strækning forbi banegården fra Kongensgade til Nørregade.
Med venlig hilsen
Svend Christensen
Med venlig hilsen
Svend Christensen