Linje 3 og 13 sammen på Åboulevard

Alle emner med relevans for det gamle Københavns Sporveje, Nesa m.m.
Besvar
Erikhj

Linje 3 og 13 sammen på Åboulevard

Indlæg af Erikhj »

Jeg har tænkt på om ikke der findes et eller flere fotos af vogn på linje 3 og linje 13 sammen på Åboulevard. Det var jo kun en ganske kort strækning, hvor linje 3 kun benyttede sporet fra krydset ved H. C. Ørstedsvej til svingede til venstre ad Blågårdsgade. Der var jo tale om lidt specielle forhold på dette sted, hvor linje 8, 11 (indtil 16. oktober 1953), linje 13 og linje 19 anvendte både sporet fra Åboulevard og ind i Rantzausgade og sporet fra Rantzausgade ind i Åboulevard.

Med venlig hilsen
Erikhj
Niels Bay

Re: Linje 3 og 13 sammen på Åboulevard

Indlæg af Niels Bay »

Jeg har kigget både liniebøger og billedhæfter og løse billeder igennem uden at finde noget. Så kom jeg til at tænke på Jean Miré Maisons film og sandelig om ikke der var gevinst. Se KS København 2 del efter ca. 2 min. og 50 sek., hvor en linie 3 er på vej mod Blågårdsgade og en linie 13 på vej mod Rantzausgade. Der ses også en linie 19: https://www.youtube.com/watch?v=t-A-RVJqn68

Læg også mærke til en sjov episode efter ca. 4 min. og 15 sek. Det elektriske sporskifte må have drillet vognstyreren, hvor man ser, at ledvognen på linie 13 fra Borups Allé er ved at dreje ind på Prærien, så han må til at bakke lidt tilbage.
Med venlig hilsen

Niels Bay
Besvar