Hvor mange vendemuligheter var det underveis? Jeg vet om Banegårdsplads og Østbanetorvet, men var det flere?
Finnes det en sporplan for Århus?
Mvh Bjørn
antal varianteer mm
Re: antal varianteer mm
Ja en sporplan ville være en god ide, og relativ simpel i forhold til Kbh.
Var det mon så 10 motorvogne på linie 1 og ditto på linie 2, og så en bivogn i minus til en af linierne?
Ole
Var det mon så 10 motorvogne på linie 1 og ditto på linie 2, og så en bivogn i minus til en af linierne?
Ole
-
- Indlæg: 740
- Tilmeldt: 18. aug 2010, 18:03
Re: antal varianteer mm
Jeg har aldrig set en skematisk sporplan over hele nettet, men der findes kurvebånd over en del af kurverne. Der var ikke vendemuligheder ud over de som Bjørn nævner.
Vognene kørte i fælles løb på begge linjer, idet de skiftede linje ved den fælles endestation i Marienlund. Der skulle i alt bruges 13 vogntog (så vidt jeg husker) til begge linjer heri indbefattet en længere pause på Dalgas Avenue, hvor der som regel holdt 2 - 4 vogntog.
Med venlig hilsen
Svend Christensen
Vognene kørte i fælles løb på begge linjer, idet de skiftede linje ved den fælles endestation i Marienlund. Der skulle i alt bruges 13 vogntog (så vidt jeg husker) til begge linjer heri indbefattet en længere pause på Dalgas Avenue, hvor der som regel holdt 2 - 4 vogntog.
Med venlig hilsen
Svend Christensen
Re: antal varianteer mm
OK og tak (Så fik vi da gang i ÅS også
)
Og bivogene var så formodentlig t "myldretidsfænomen" fordelt på hele nettet, jvnf det foregående.
Hilsen Ole

Og bivogene var så formodentlig t "myldretidsfænomen" fordelt på hele nettet, jvnf det foregående.
Hilsen Ole
Re: antal varianteer mm
Her er ÅS 5 og 12 i remisegården i august 1968, hvor man kan se nogle af de små forskelle