Vej og kloakvogn i model

Her kan debateres, og udstilles, modelsporveje og -vogne.
Besvar
SørenG

Vej og kloakvogn i model

Indlæg af SørenG » 29. jan 2016, 23:29

Hej

Jeg så lige at venlige folk vil lave den: http://nordic-scalemodels.com/?page_id=20

Du kan finde et billede af modellen her: http://www.modelltram.de/forum.html vælg Neuheiten og dernæst Neuheiten 2016

Mvh Søren

SørenG

Re: Vej og kloakvogn i model

Indlæg af SørenG » 16. apr 2016, 21:52

Motorvognen er ikke klar til levering endnu, man har valgt at vente på at bivognen er klar så man kan prøvekøre dem sammen og sikre sig at koblinger og kørsel er tilfredsstillende, det synes jeg er ganske fornuftigt.
Desuden overvejer man at udstyre sættet med lyddekoder så man kan få den rigtige sporvognslyd, da motorvognen ikke har plads til højttaleren (p.g.a. motoren) må denne placeres i bivognen, dette er selvfølgelig ikke det optimale men en acceptabel løsning.

Her kan I se hvilke vognnumre der er planlagt: http://nordic-scalemodels.com/wp-conten ... er-for.jpg
KS 327 er jo oplagt da den kører på museet og den har da også været skiltet som linie 14 der.
Men har 327 nogensinde kørt som linie 14 i København?
Umiddelbart kan jeg kun finde billeder af vognen på linierne 8,11,16

De øvrige vognnumre ser rigtige ud for de linier de udsendes som.

mvh Søren

fjorbak

Indlæg af fjorbak » 8. nov 2016, 19:37

Hej søren G

ER den kloak vogn blevet solgt eller er jeg blevet forbi gået.

med venlig hilsen
Jan Fjorbak

S.Christensen

Indlæg af S.Christensen » 10. nov 2016, 15:02

Kære Søren
Hvis du ser i Bent Jørgensens skrift om "Elektriske sporvogne i København 301-400" vil du under nummer 326, der netop er vist på linje 14, kunne se. at bl.a. 327 og bivogn 1442 kørte på linje 14 i december 1962, og at billedet også viser 327, der dog kører modsatte vej. Vognen har kørt på mange andre linjer end de, du tilfældigvis har set billeder af.

Med venlig hilsen
Svend Christensen

SørenG

Indlæg af SørenG » 10. nov 2016, 19:08

Hej Jan

Bare rolig, den er slet ikke klar endnu.
Jeg så den seneste udgave i Rødovrehallen forleden, formen ser færdig ud nu, men de skal finde en 3D print process der giver et meget mindre hakket resultat - men det findes.
Projektet er et samarbejde mellem 2 parter og de har begge haft personlige udfordringer der har sat projektet på hold.
Der skulle dog være fremdrift i det nu, men de vil ikke love nogen dato - fornuftigt.

Kære Svend

Tak for det, jeg havde slået 327 op i den bog, men ikke læst hvad der stod lige ovenover :-(
Godt at du er vågen.

Hilsen Søren Gylden

SørenG

Indlæg af SørenG » 3. mar 2019, 18:48

Dette projekt været ramt af sygdom og tekniske udfordringer.
Epokemodeller er genopstået og har overtaget projektet - og nu ser det ud til at den snart kommer.
På Hobbymessen i weekenden viste de en næsten færdig vogn frem.
Sideplankerne bliver afkortet!
Så om en månedstid skulle de være klar.
De der i sin tid har forudbestilt den hos Nordic Scalemodels skal bestille den igen når den bliver meldt klar.
Den vil også komme med et par andre linjenumre.
Vedhæftede filer
IMG_1635.JPG
IMG_1635.JPG (883.61 KiB) Vist 485 gange

SørenG

Indlæg af SørenG » 10. mar 2019, 21:23

For de der ikke ser på sporskiftet.dk har jeg lige sakset dette derfra:

Hej Godtfolk Det er ganske godt at se, at der er behov for sporvognsmodeller. I forbindelse med likvidering af Nordic Scalemodels I/S, er alle annoncerede Projekter derfra opkøbt af Messe Handel I/S, og derfor er tidligere forudbestillinger principielt ikke længere gyldige. Vi vil naturligvis i størst muligt omfang tilgodese dem, der har bestilt, bare de melder sig! Specifikationerne på modellerne også er blevet ændret til følgende: Modellen leveres kun til 2-skinne drift med multiprotokol-dekoder, der muliggør analog og digital drift med flere gængse digitalsystemer. Modellen leveres med Lys i for og bag-lanterne med automatisk lysskift i forhold til kørselsretning, samt indvendig belysning i midterkupeen.Der leveres ikke yderligere belysning- eller andre effekter. Selvom vi gerne vil overflytte forudbestillinger til os, må vi desværre bede folk om at genbestille, selvom man allerede har bestilt hos Nordic Scalemodels I/S, da dette firma, som nævnt ovenfor, er likvideret. Til dem der ønsker at bestille, kan man sende en E-mail med; Navn, Adresse, Mobiltelefonnummer, evt den ønskede sporvognlinie. Sendes til Info@epokemodeller.dk Betalingsbetingelser ; Der fremsende proformafaktura til forudbetaling, når der er klar til levering. Varen afsendes hurtigst muligt efter modtaget betaling.Man bedes lade være med at indbetale noget, før der bliver opkrævet, da vi ikke kan garantere, at vi kan holde styr på det på anden måde. Første oplag bliver nr 327 Linie 14, som den står på Sporvejsmuseet. Næste oplag laves i meget begrænsede oplag som Linie 5, 8 og 6, eller 15 med samme tekniske specifikationer om anført højere oppe.
linie vogn nr.
5 315
6 329
8 334
14 327
15 331
Vh Messe Handel

Besvar